Wniosek o zapewnienie dostępności podmiotu publicznego
Wniosek o zapewnienie dostępności podmiotu publicznego
- Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062, zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Małej Wsi o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Małej Wsi, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
- Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
- Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności, należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności.
- Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
- Przykładowy wzór wniosku oraz wzór informacji skierowanych do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Małej Wsi znajduje się w załączeniu do niniejszej informacji.
- Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- Osobiście: w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Małej Wsi,
ul. Płońska 4, 09-460 Mała Wieś, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-15:00 - korespondencją pocztową na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Małej Wsi, ul. Płońska 4, 09-460 Mała Wieś,
- korespondencją elektroniczną na adres mailowy: gops@malawies.pl
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej- ePUAP
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Małej Wsi jako podmiot publiczny powinno zapewnić dostępność bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
- Postępowanie skargowe
W przypadku, gdy Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Małej Wsi nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.